Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
6/θέσιο Δημοτικό ΧαρακοπιούΔιεύθυνση A’/θμιας εκπ/σης Μεσσηνίας
   Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)  9360255
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)Χαρακοπιό
  Τηλέφωνο2725041213  Fax 
  e-mailmail@dim-charok.mes.sch.gr  Ιστοσελίδαhttp://charakopio.mysch.gr
  Διευθυντής Σχολικής ΜονάδαςΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
  Υποδιευθυντής Α & Β 
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων ΒΑΝ ΝΤΕΡ ΜΑΡΚ ΝΙΝΚΕ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας   Δ. Σχ. Χαρακοπιού

 σχ. έτους 2023-2024

Κεφάλαιο 1ο Γονείς – Κηδεμόνες

Φυσικοί κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Οι γονείς- κηδεμόνες εγγράφουν τον/τη μαθητή/τρια στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον/τη μαθητή/τρια και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο. Ιδιαίτερα πρέπει να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον Διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του/της μαθητή/τριας. Οι γονείς-κηδεμόνες δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το παιδί τους και για αυτό ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Για τον λόγο αυτό ο εκπαιδευτικός ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή διδακτικό θέμα αλληλοενημέρωσης γονέων και εκπαιδευτικών, πραγματοποιείται ανάλογη συνάντηση, σε χρόνο μη διδακτικής εργασίας. Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά(27250  41213) με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με τη Διεύθυνση.

 Οι γονείς σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

 · Μια φορά τον μήνα για να πληροφορούνται την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών/τριών.

· Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης των γονέων/κηδεμόνων, οι έλεγχοι θα δίνονται στους/στις μαθητές/τριες, μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του γονέα – κηδεμόνα με τον εκπαιδευτικό της τάξης.

 · Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον εκπαιδευτικό της τάξης.

 · Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.

 · Στις ειδικές συγκεντρώσεις Γονέων και Κηδεμόνων.

· Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

 Για το τρέχον όμως σχολικό έτος, ισχύουν τα εξής:

1. Ενημέρωση Γονέων.

Η ενημέρωση γίνεται εκτός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών .

Η ημέρα και η ώρα ενημέρωσης αναφέρεται και στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα που δίνεται στους μαθητές από τον/την δάσκαλο/λα της τάξης.

Αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου .

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν  τηλεφωνικά ή  μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα/μία συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που ενημερώνεται είναι ο γονέας -κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Για τη συμμετοχή του/της μαθητή/τριας σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις και διδακτικές επισκέψεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης, το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του γονέα – κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές/τριες στο σπίτι ή αποστέλλονται  μέσω ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου ή αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

 Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύπτει, ενημερώνουν τον δάσκαλο της τάξης ή τον Διευθυντή, οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα. Κανένας ανήλικος ή ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια από εκπαιδευτικό ή τον Διευθυντή (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για κάποιο έκτακτο γεγονός).  

Οι γονείς – κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους στο σχολείο το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι αυτά εισήλθαν στο προαύλιο, αποχωρούν. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ενήλικος ή ανήλικος να συνομιλεί ή /και να δίνει αντικείμενα σε μαθητές /τριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.  

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή/τριας από το σχολείο θα πρέπει να ενημερώνεται τηλεφωνικά και έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο να επικοινωνεί με την οικογένεια, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας. Ειδικότερα, σε περίπτωση απουσίας άνω των 4 ημερών εκτός από την τηλεφωνική ενημέρωση ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να προσέρχεται στο σχολείο και είτε να υπογράφει σχετική υπεύθυνη δήλωση, είτε να προσκομίζει ιατρική γνωμάτευση με την οποία να δικαιολογεί τις ημέρες απουσίας του μαθητή από το σχολείο. Τα τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας (Δ/ντής  2725041213: και Γραφείο Δασκάλων: 2725041213 για οποιαδήποτε ενημέρωση. Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα σωστά τηλέφωνά σας.

2. Διαζύγιο – διάσταση γονέων

Σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης των γονέων θα πρέπει ο γονέας που έχει αναλάβει την κηδεμονία ή την επιμέλεια του παιδιού να προσκομίσει στο σχολείο τη σχετική απόφαση του δικαστηρίου.

 Κεφάλαιο 2ο  Μαθητές

Το σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι’ αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών/τριών να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών/τριών, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

· Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι

  υποχρεωτική.

 · Οι μαθητές/τριες τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος – ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης ( εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές , διδακτικές επισκέψεις  κ.ά.).

· Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).

 · Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης.

 · Κανένας/καμιά μαθητής/τρια δεν αποχωρεί από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου χωρίς συνοδεία.

 · Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και τις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους/τις μαθητές/τριες των Α΄ και Δ΄ τάξεων και θα πρέπει να προσκομίζεται έγκαιρα, εντός των χρονικών ορίων που ορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

1. Άφιξη στο σχολείο

 · Η άφιξη των μαθητών/τριών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως 8.15 από την κεντρική είσοδο του σχολείου. Οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά τους μέχρι την κεντρική είσοδο του Σχολείου, όπου ο υπεύθυνος εφημερεύων εκπαιδευτικός τα υποδέχεται.

Η πρωινή προσευχή πραγματοποιείται στον προαύλιο χώρο του σχολείου με ευθύνη των εφημερευόντων της συγκεκριμένης ημέρας.

Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές/τριες έχουν δικαίωμα να μην μετέχουν στην προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στον χώρο όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

 · Η έγκαιρη προσέλευση (8:00-8:15) βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/τρια καθυστερήσει δικαιολογημένα, έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του.

 · Ο Διευθυντής και οι εφημερεύοντες  είναι υποχρεωμένοι για την ασφάλεια των παιδιών να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Η κεντρική είσοδος θα κλείνει στις 8:15.

2. Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/τριες δεν φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη αναχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά, αφού ενημερωθεί γι’ αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης και το εγκρίνει ο Διευθυντής του σχολείου. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου. Οι ενήλικοι που συνοδεύουν τους/τις μαθητές/τριες κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου. Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/τριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.

Η αναχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο γίνεται ως εξής: με

Οι μαθητές /τριες όλων των τμημάτων αποχωρούν από την κεντρική έξοδο στις 13:15 μ.μ ως εξής :

Προηγούνται οι μαθητές /τριες της Α` τάξης και ακολουθούν οι μαθητές/τριες των Β`,Γ`,Δ`, Ε` & ΣΤ` τάξεων οι οποίοι παραδίδονται στους γονείς από τους εκπαιδευτικούς των τάξεων με την επίβλεψη της σχολικής τροχονόμου.

Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί επιβλέπουν την ομαλή αποχώρηση των μαθητών/τριών.

Στις 15:00μ.μ και στις 16:00μ.μ.   αναχωρούν από την κεντρική έξοδο  όσοι μαθητές/τριες είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξαρχής την ακριβή ώρα αναχώρησής τους από το σχολείο.

3.Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο προαύλιο, στον χώρο που έχει καθοριστεί για κάθε τάξη. Ο κάθε εκπαιδευτικός φροντίζει για τον αερισμό και την τήρηση της καθαριότητας της τάξης του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/τριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες παραμένουν στον διάδρομο του σχολείου ή στις αίθουσές τους υπό την επίβλεψη του εφημερεύοντα και των εκπαιδευτικών τους. Κανένας και για κανέναν λόγο δεν μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού κι ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών. Οι μαθητές/τριες παίζουν χωρίς να τσακώνονται και για οποιοδήποτε πρόβλημα, που πιθανόν αντιμετωπίσουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι από τον υπεύθυνο εφημερεύοντα για μάθημα, οι μαθητές/τριες προσέρχονται σε καθορισμένες γραμμές στο προαύλιο  και ύστερα  χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται  πηγαίνουν στην αίθουσα (σε περίπτωση φυσικής αγωγής παραμένουν στη γραμμή τους στον προαύλιο χώρο). Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό ή διοικητικό, απευθύνονται στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθύνονται στον Διευθυντή του σχολείου.

4.Επισκέψεις – γιορτές

Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές/τριες απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο. Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα. Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται. Για παράδειγμα στις Εθνικές γιορτές ορίζουμε τη διάρκεια της γιορτής και δεν λειτουργεί το Ολοήμερο και η Πρωινή Ζώνη ακολουθώντας πάντα το υπ΄ αρ. Π.Δ.79/2017 και τις εκάστοτε διευκρινιστικές εγκυκλίους-διατάξεις. Η συμμετοχή στις παρελάσεις είναι υποχρεωτική και όχι προαιρετική και σε περίπτωση κωλύματος θα πρέπει να ενημερώνεται ο Διευθυντής από τον γονέα – κηδεμόνα. Οι σχολικοί εορτασμοί για το σχ. Έτος 2023-2024 πραγματοποιούνται κανονικά.

5.Λειτουργία βιβλιοθήκης

Η βιβλιοθήκη του σχολείου θα λειτουργήσει κανονικά. 

6.Συμμετοχή μαθητών/τριών σε εγκεκριμένες έρευνες ή προγράμματα

 Για τους/τις μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε έρευνες ή προγράμματα απαιτείται η συγκατάθεση των γονέων και η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων.

Για την υλοποίηση προγραμμάτων, δράσεων και εκδηλώσεων καθώς και για την παρουσία ειδικών επιστημόνων, καλλιτεχνών κλπ στα σχολεία, στο πλαίσιο της σχολικής ζωής και του πολιτισμού, ισχύουν τα αναφερόμενα στο άρθρο 16 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109 ) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. Ο Διευθυντής/ντρια ή ο Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας, μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή με δική του πρωτοβουλία, δύναται να αποφασίζει τη σύναψη συμφωνιών συνεργασίας με κάθε φορέα που κρίνει σκόπιμο, με σκοπό τη συμμετοχή της σχολικής μονάδας σε προγράμματα και δράσεις πολιτιστικού, αθλητικού, κοινωνικού ή εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, εντός του σχολείου και κατά τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου πραγματοποιούνται δράσεις με σκοπό την υλοποίηση προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που προάγουν την εκπαιδευτική διαδικασία παρ.2 άρθρο 16, ΠΔ79/2017 (Α΄109 ). Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων η παρουσία τρίτων προσώπων προϋποθέτει τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων και την ενημέρωση του/της Προϊσταμένου/ης Εκπαιδευτικών Θεμάτων παρ. 12 άρθρο 16 ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (Α΄142). Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, δράσεις φορέων που υλοποιούνται στο πλαίσιο άσκησης κοινωνικής πολιτικής και δεν εντάσσονται στις εκπαιδευτικές δράσεις, υλοποιούνται μετά το πέρας του ωρολογίου προγράμματος.

 7.Χρήση αντικειμένων

Οι μαθητές/τριες δεν ανταλλάσσουν αντικείμενα με τους συμμαθητές/τριές τους και χρησιμοποιούν για όλα τα μαθήματα μόνο τα προσωπικά τους είδη (μολύβια, τετράδια, ψαλίδια, χαρτομάντιλα κ.λ.π.). Έχουν το δικό τους δοχείο για νερό και όταν τελειώνει το νερό, το γεμίζουν απευθείας από τις βρύσες. Δεν πρέπει να πίνουν νερό απευθείας από τις βρύσες με το στόμα.

8.Εξωσχολικά υλικά

 Οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να φέρνουν στο σχολείο αντικείμενα πολύτιμα ή επικίνδυνα, καθώς και ηλεκτρονικά παιχνίδια. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία, δεν επιτρέπεται για τους μαθητές/τριες. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείται από τη Δ/νση και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας.

9.Υποχρεώσεις μαθητών/τριών

 Μετά τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές/τριες κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη, συνωστισμό. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας τους είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέχουν τα έπιπλα και τις εγκαταστάσεις του σχολείου. Κάθε καταστροφή θα αποζημιώνεται από τους γονείς – κηδεμόνες μια και ασχημίζει – υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα. Μαθητές/τριες που κατ’ εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δεν συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς θα υποστούν πειθαρχικά και παιδαγωγικά μέτρα.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ

Κανόνες για τους μαθητές/τριες

1. Το πρωί στην αυλή 

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, τελείται η πρωινή προσευχή και  τους παραλαμβάνουν οι  εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

2. Στην αίθουσα

 · Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.

· Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές/τριές μου.

· Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ τον λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.

 · Συνεργάζομαι με τους/τις συμμαθητές/τριές μου. Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών/τριών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.

· Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.

 3. Στο διάλειμμα

· Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ό,τι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.

 · Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι και παίζω σε συγκεκριμένους χώρους του προαυλίου που έχουν οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων .

 · Παίζω ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

 · Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφω άμεσα στη θέση μου.

 4. Σχόλασμα

 · Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.

· Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.

 · Περιμένω την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσω.

 · Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αναχώρηση, μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι.

5. Γενικοί κανόνες

· Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά, τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.

· Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.

· Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους). Όταν ο μαθητής προκαλέσει φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας ή κηδεμόνας υποχρεούται να την αποκαταστήσει.

· Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και, αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στον δάσκαλό μου.

 · Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους/ες.

 · Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται, ιδιαίτερα στους/στις μαθητές/τριες των μικρών τάξεων όπως και στους/στις νέους/νέες μαθητές/τριες του Σχολείου δείχνοντάς τους ότι είναι καλοδεχούμενοι στο νέο περιβάλλον.

· Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.

· Οφείλω να έχω ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης, της εντιμότητας, της υπακοής, της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.

· Πετώ τα σκουπίδια μου στους κάδους του προαυλίου, ώστε το σχολικό περιβάλλον να διατηρείται καθαρό.

 · Τηρώ στις τουαλέτες τους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής (π.χ. ρίχνω τα χαρτιά στους κάδους, κάνω τακτικό πλύσιμο χεριών, κλείνω τη βρύση, χρησιμοποιώ το καζανάκι πριν και μετά τη χρήση της τουαλέτας).

· Δεν προσβάλλω τους/τις συμμαθητές/τριές μου, δεν ειρωνεύομαι, δεν ασκώ κακόβουλη κριτική και κυρίως δεν χειροδικώ και δεν ασκώ οποιουδήποτε είδους βία (λεκτική, σωματική, ψυχολογική, διαδικτυακή) προς τους/τις συμμαθητές/τριές τους. Η σχολική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

6.Τα δικαιώματα των μαθητών/τριών

 Κάθε μαθητής/τρια δικαιούται:

· Να απολαμβάνει τον σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών/τριών του/της τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά τον χρόνο εκτός τάξης (διαλείμματα, μετακίνηση με τα σχολικά λεωφορεία, περίπατοι, εκδρομές κ.λ.π.).

· Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

 · Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, ανταλλαγές, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα, αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.λ.π.).

· Να παρακολουθεί την ενισχυτική διδασκαλία του σχολείου, αν οι εκπαιδευτικοί του κρίνουν ότι είναι απαραίτητη ή χρήσιμη. Ακόμα δικαιούται να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση, ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις, διευκρινήσεις κ.λ.π. που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος. Η βοήθεια αυτή μπορεί να δοθεί, ύστερα από συνεννόηση με τον εκπαιδευτικό, στο τέλος του ημερησίου προγράμματος, ή στον χρόνο που θα θεωρήσει ο εκπαιδευτικός κατάλληλο και φυσικά στον χώρο του σχολείου. Να λαμβάνει γνώση του αξιολογημένου γραπτού δοκιμίου του (test, ωριαίο διαγώνισμα κ.λ.π.) και να ζητά καλόπιστα διευκρινίσεις για τον βαθμό του.

 7.. Σίτιση μαθητών/τριών Ολοήμερου.

 Η σίτιση θα γίνεται στην αίθουσα διδασκαλίας του  Ολοήμερου τμήματος.

8. Απουσίες μαθητών/τριών.

Η φοίτηση των μαθητών/τριών τόσο στο υποχρεωτικό όσο και για τους εγγεγραμμένους στο ολοήμερο πρόγραμμα είναι υποχρεωτική και καταγράφεται σε καθημερινή βάση από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Οι γονείς οφείλουν να καταθέτουν τα στοιχεία που τους ζητούνται για τη δικαιολόγηση των απουσιών.

9. Φοίτηση μαθητών/τριών Ολοήμερου

Η φοίτηση των μαθητών/τριών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν ο μαθητής/τρια συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δεν δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, ή όταν ο γονέας ή κηδεμόνας του ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας/κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας κατά το 2ο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου (εδαφ. θ’, παρ. 16, κεφ. Α. άρθ. 11, ΠΔ 79/2017 Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

10. Χορήγηση φαρμάκων

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις που κρίνεται αναγκαία η χορήγηση φαρμάκου σε μαθητή/τρια και με την προϋπόθεση ότι έχει δοθεί άδεια από τη διεύθυνση του σχολείου και έχουν ενημερωθεί οι εκπαιδευτικοί της τάξης του μαθητή/τριας, αρμόδιος για τη χορήγηση είναι ο γονιός ή πρόσωπο που θα υποδείξει ο γονιός.

11. Εκπαιδευτικές επισκέψεις.

Σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις  θα πραγματοποιηθούν  όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία .

12. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Κεφάλαιο 3ο Εκπαιδευτικοί

 Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με τον ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.

 Σε κάθε περίπτωση πρέπει να θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα.

 Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και της περιουσίας του σχολείου καθώς και για την ευκοσμία της τάξης μέσα στην οποία διδάσκουν αλλά και του σχολείου γενικότερα. Παράλληλα, προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους/τις μαθητές/τριες σε θέματα που αφορούν την καθαριότητα, την υγιεινή και την αισθητική του χώρου μέσα στον οποίο φοιτούν.

 Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου.

 Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών/τριών από το σχολείο, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων καθώς και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.

 Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών/τριών πρέπει να γίνεται συστηματικά, προγραμματισμένα και όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

 Ενέργειες εκπαιδευτικών κατά την άσκηση της εφημερίας τους  

1.Η εφημερία πραγματοποιείται στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

2.Σε περίπτωση δυσμενών συνθηκών οι μαθητές/τριες παραμένουν στον διάδρομο  όπου τους επιβλέπουν οι εφημερεύοντες ή στην τάξη τους κατόπιν συνεννόησης με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

3.Δεν επιτρέπεται η χρήση μπάλας κατά την ώρα των διαλειμμάτων.

4.Οι εφημερεύοντες διευθετούν τις πιθανές διενέξεις μεταξύ των μαθητών/τριών.

5.Οι εφημερεύοντες ελέγχουν την είσοδο και έξοδο των μαθητών/τριών στον χώρο του σχολείου και των αιθουσών.

6.Κατά τη διάρκεια της εφημερίας οι αίθουσες κλειδώνονται από τους εκπαιδευτικούς ή τους εφημερεύοντες.

7.Οι εφημερεύοντες ελέγχουν την καθαριότητα των χώρων και των τουαλετών.

8.Οι εφημερεύοντες ελέγχουν την είσοδο των μαθητών στις τουαλέτες του σχολείου κατά τις ώρες των διαλειμμάτων.

9.Αποφασίστηκε ο διαχωρισμός του προαύλιου χώρου σε δυο τμήματα . Το πρώτο τμήμα για τις Α`,Β`,Γ` τάξεις και το δεύτερο τμήμα για τις Δ`,Ε`,ΣΤ` τάξεις. Ο κάθε εφημερεύοντας θα αναλάβει την επιτήρηση του κάθε τμήματος.

10.Για  να κατανέμονται σωστά οι εφημερίες θα γίνονται 3 εφημερίες ανά δεκαπέντε ημέρες για κάθε εκπαιδευτικό . Ο κάθε εκπαιδευτικός θα εφημερεύει 2 ημέρες την πρώτη εβδομάδα και 1 ημέρα την επόμενη εβδομάδα.

11.Το πρόγραμμα των εφημεριών θα αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου  και στο γραφείο Διδασκόντων και κάθε μήνα θα ανανεώνεται από τον Διευθυντή του σχολείου.

Κεφάλαιο 4ο Διευθυντής

Ο Διευθυντής του σχολείου βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας μέσα στη σχολική κοινότητα και γι’ αυτό έχει και τις πιο πολλές ευθύνες. Είναι ο υπεύθυνος  για την οργάνωση και την πραγματοποίηση του έργου μέσα στο σχολείο καθώς και για την ικανοποίηση των αναγκών των εκπαιδευτικών και του υπόλοιπου προσωπικού. Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά του Διευθυντή του σχολείου περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία. Στον κανονισμό λειτουργίας σχετικά με τον Διευθυντή θα μπορούσαν να αναφερθούν τα εξής:

– Όταν ο Διευθυντής επικοινωνεί με τους/τις μαθητές/τριες, όταν απευθύνεται σ’ αυτούς/ές ή αντιμετωπίζει ειδικά ζητήματα, πρέπει να δείχνει αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα γι’ αυτούς/ές.

-Περισσότερο πρέπει να χρησιμοποιεί τον έπαινο, τις παραινέσεις, τις συμβουλές και, γενικότερα, θετικά κίνητρα.

-Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα.

– Η πρόσβαση των μαθητών/τριών στο Γραφείο του Διευθυντή πρέπει να γίνεται όταν υπάρχει ανάγκη και με τον κατάλληλο σεβασμό.

-Η συζήτηση με τους/τις μαθητές/τριες και η επικοινωνία μαζί τους πρέπει να γίνονται ελεύθερα αλλά και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους.

– Ο Διευθυντής έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια. Με τη συνεργασία και την κοινή προσπάθεια επιλύονται καλύτερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα που παρουσιάζονται. Οι αποφάσεις του Διευθυντή του σχολείου για θέματα που αφορούν άμεσα τους γονείς και τους μαθητές έχουν μεγαλύτερο κύρος, όταν προκύπτουν ύστερα από συνεργασία με τους γονείς.

 Κεφάλαιο 5ο Παιδαγωγικά μέτρα πειθαρχίας

 Βασικός στόχος της σχολικής κοινότητας για την προώθηση του παιδαγωγικού έργου είναι η ανάπτυξη σε κάθε/καθεμιά μαθητή/τρια της ικανότητας της αυτοπειθαρχίας στην τήρηση των κανόνων. Όλα τα μέρη της σχολικής κοινότητας πρέπει να σέβονται και να τηρούν τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Όλοι πρέπει να γνωρίζουν ποια συμπεριφορά είναι ανεκτή και ποια όχι από το σχολείο. Όταν ένας/μια μαθητής/τρια παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του/της.

 Τα πειθαρχικά μέτρα:

· Επιβάλλονται μόνο όταν ο δάσκαλος έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με τον/τη μαθητή/τρια και τους γονείς.

 · Δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του/της μαθητή/τριας.

 · Δεν χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια.

· Επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του/της μαθητή/τριας, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών/τριών και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

· Δεν επιβάλλεται σαν ποινή και ούτε χρησιμοποιείται ως απειλή, η μείωση της βαθμολογίας στα μαθήματα.

1ο Στάδιο

· Παρατήρηση από τον δάσκαλο

· Επίπληξη από τον δάσκαλο.

 · Παρατήρηση από τον διευθυντή και τηλεφωνική ενημέρωση του γονέα ή κηδεμόνα.

· Επίπληξη από τον διευθυντή και κλήση του γονέα ή κηδεμόνα στο σχολείο για κοινή αντιμετώπιση του προβλήματος.

2ο Στάδιο

 Εάν, παρά τη λήψη των παραπάνω πειθαρχικών μέτρων, ο/η μαθητής/τρια δεν βελτιώσει τη συμπεριφορά του και συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια παραβατικότητα, τότε το θέμα παραπέμπεται προς συζήτηση στον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και προχωρεί στις παρακάτω ενέργειες:

 · Καλεί τους γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας και μαζί προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

 · Καλεί τη Σύμβουλο  Εκπαίδευσης και σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες προσπαθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Κεφάλαιο 6ο Βοηθητικό προσωπικό

Το βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, σχολική τροχονόμος ) οφείλει να βρίσκεται στον χώρο του σχολείου το καθορισμένο ωράριο και να ασκεί με επιμέλεια τα καθήκοντά του. Οι εκπαιδευτικοί δεν απευθύνονται στο βοηθητικό προσωπικό για ό,τι σχετίζεται με το έργο του, αλλά αναφέρουν τις παρατηρήσεις τους στον Διευθυντή και εκείνος φροντίζει για τα περαιτέρω. Οι καθαρίστριες οφείλουν να ασφαλίζουν κάθε υλικό που τυχόν μπορεί να βλάψει τους/τις μαθητές/τριες και να κρατούν την αποθήκη πάντα κλειδωμένη, καθαρή και τακτοποιημένη, ενώ απευθύνονται στον Διευθυντή για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουν και δέχονται παρατηρήσεις και εντολές για το έργο τους μόνο από αυτόν. Το βοηθητικό προσωπικό οφείλει να συμπεριφέρεται στους/στις μαθητές/τριες, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς με τον δέοντα σεβασμό και να περιορίζεται αυστηρά στα καθήκοντά του.

 Κεφάλαιο 7ο Πολιτική Άμυνα

Σε περίπτωση κινδύνου, το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκπονηθεί με τη σχετική  ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών/τριών. Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου, ή στην αίθουσα εκδηλώσεων ή στους Η/Υ κ.α. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

Στην έναρξη του σχολικού έτους 2023 -2024 πραγματοποιήθηκε η επικαιροποίηση του σχετικού μνημονίου και οι αλλαγές στα πρόσωπα που το απαρτίζουν.

Κεφάλαιο 8ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Η λειτουργία του Συλλόγου Γονέων πραγματοποιείται μετά το πέρας του σχολικού προγράμματος και μετά από συνεννόηση με τον Διευθυντή του Σχολείου. 

Παραχώρηση σχολικού χώρου.

 Η προϋπόθεση παραχώρησης σχολικού χώρου (σε ώρες εκτός λειτουργίας του σχολείου για την πραγματοποίηση επιμορφωτικών δράσεων, εκδηλώσεων ή δραστηριοτήτων από τον Σύλλογο Γονέων ή άλλους τοπικούς φορείς) είναι η τήρηση όσων προβλέπει η σχετική νομοθεσία και η ύπαρξη έγκρισης από την αρμόδια δημοτική αρχή.

Κεφάλαιο 9ο σχολικό συμβούλιο

Στη σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Διευθυντής,  τρεις (3) εκπαιδευτικοί από τον Σύλλογο Διδασκόντων, ένας (1) εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και δύο (2) εκπρόσωποι του οικείου Δήμου. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Κεφάλαιο 10ο Ισχύς Εσωτερικού Κανονισμού

Ο παρών Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας είναι σύμφωνος με την κείμενη νομοθεσία και τα απορρέοντα εξ αυτής. Αν από τον νόμο ή την εμπειρία εφαρμογής του προκύψει ανάγκη επανεξέτασής του, το σχολείο είναι υποχρεωμένο να προβεί στην τροποποίησή του. Ο παρών κανονισμός ισχύει από τη στιγμή που θα αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου.

 Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τη Σχολική σύμβουλο, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

Για οποιεσδήποτε αλλαγές ή σημαντικές πληροφορίες θα ενημερώνεστε από τον Διευθυντή του σχολείου ή με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην ηλεκτρονική διεύθυνσή σας.

Ο εσωτερικός κανονισμός έχει εγκριθεί   από το Σχολικό Συμβούλιο του Δημοτικού σχολείου Χαρακοπιού με  ( αριθμ. Πράξης 1).

1. Αγγελόπουλος Θεόδωρος Πρόεδρος

2.Σιψάς Δημήτριος Αναπληρωτής Αντιπρόεδρος

3.Κακαργιά Θωμαίς Μέλος

4.Μαυρούλης Παναγιώτης Μέλος

5.Τζίφα Γιαννούλα Μέλος

6.Βαν Ντερ Μάρκ Νίνκε Μέλος

7.Γιαλλελή Αναστασία Μέλος

                                                        Χαρακοπιό   4 Οκτωβρίου 2023

                                                                Ο Διευθυντής

                                                   ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

Εγκρίνεται
Σύμβουλος Εκπαίδευσης  (οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου)           ………………………………………………………… Ημερομηνία: ………………………………………………….Διευθύντρια Εκπαίδευσης               ………………………………………………………… Ημερομηνία: ………………………………………………….

Πηγές

Νομοθετικές ρυθμίσεις

– Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

Άλλες πηγές

  • Σχολικός Οδηγός – Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων