Ταξιδιάρικες λέξεις: ένα ευρωπαϊκό ταξίδι στη γλώσσα και τη συνεργασία

Φέτος, οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο « Ταξιδιάρικες λέξεις: ένα Ευρωπαϊκό αλφαβητάρι ». Σε συνεργασία με σχολεία από τη Θεσσαλονίκη, τη Μεσσηνία, την Ισπανία και την Ιταλία, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαλλική γλώσσα μέσα από μια σειρά δημιουργικών δραστηριοτήτων.


Πρότειναν βασικές —γνωστές ή διαφανείς— λέξεις για το κοινό αλφαβητάρι. Έπειτα  συνεργατικά όλα τα σχολεία διάλεξαν τις λέξεις που ήθελαν να κρατήσουν, τις εικονογράφησαν με φαντασία, ψήφισαν την αγαπημένη τους, ηχογράφησαν την προφορά. Έτσι δημιουργήθηκαν ένα ψηφιακό βιβλίο και μια αφίσα-λογότυπο του προγράμματος. Χάρη σ’ αυτό το αλφαβητάρι παρουσιάστηκε με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο η ξεχωριστή προφορά της γαλλικής γλώσσας.

Επίσης δημιούργησαν ένα ψηφιακό δελτίο ταυτότητας απαντώντας και στην ερώτηση «  Ποια είναι η αγαπημένη σου λέξη στα γαλλικά; » με το αβατάρ τους. Αντάλλαξαν αργότερα μηνύματα με μαθητές από τα άλλα σχολεία στο ψηφιακό τοίχο όπου είχαν αναρτηθεί όλα τα δελτία αφού είχαμε μάθει για τη Netiquette, δηλαδή τη σωστή συμπεριφορά στο διαδίκτυο.

Τα δελτία ταυτότητας με τα αβατάρ στο ψηφιακό τοίχο  

Απάντηση στο ερωτηματολόγιο για τη Netiquette

Στο σχολείο μας, οι μαθητές συμμετείχαν και σε δύο διαδικτυακές συναντήσεις: στην πρώτη διάβασαν συνεργατικά ποιήματα (το 1ο με τα παιδιά της τάξης και το άλλο με τους εταίρους), ενώ στη δεύτερη συζήτησαν με ερωτήσεις και απαντήσεις στα γαλλικά.

– Μπορείτε να ξεφυλλίσετε το ψηφιακό μας αλφαβητάρι εδώ: 

https://www.storyjumper.com/book/read/179293991/67afafc4a6947#:~:text=storyj.mp/ac7dbjugyhx3

🔒 Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με ασφάλεια, μέσα από την προστατευμένη πλατφόρμα TwinSpace, με πρόσβαση μόνο στα συμμετέχοντα σχολεία.

Εκτός από την αρχική αξιολόγηση, όπου τα παιδιά εκτίμησαν το έργο στο οποίο θα συμμετείχαν, και την τελική, όπου μοιράστηκαν τις προτιμήσεις τους για τις δραστηριότητες και αν θα ήθελαν να ξανασυμμετάσχουν σε παρόμοιο πρόγραμμα, μια σημαντική δραστηριότητα ήταν η ενδιάμεση αξιολόγηση. Σε αυτήν, οι μαθητές συμμετείχαν σε ηχογραφήσεις συνεντεύξεων με παιδιά από άλλα ελληνικά σχολεία, ανταλλάσσοντας ερωτήσεις/απαντήσεις, γεγονός που ενίσχυσε τη γλωσσική τους προφορική επικοινωνία και συνεργασία.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια για τη δημιουργία του αβατάρ τους, το αλφαβητάρι, τις συνεργασίες και τις ψηφιακές συναντήσεις. Τέλος, η προσπάθεια αυτή παρουσιάστηκε στο τέλος της χρονιάς, στην τελετή λήξης όπου προβλήθηκε ένα βίντεο που είχε ετοιμάσει η καθηγήτρια των Γαλλικών. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον διευθυντή του σχολείου για τη στήριξή του στην υλοποίηση ολόκληρου του προγράμματος και την κυρία Όλγα Κωνσταντουλάκη για τη σημαντική βοήθειά της στην ετοιμασία των ζωγραφιών των παιδιών για το αλφαβητάρι.

Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην παρουσίαση εδώ!

Ευχόμαστε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι σ’ όλα τα παιδιά και το προσωπικό του σχολείου! Τα λέμε του χρόνου!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *