« Ελλάδα και Ιταλία… νέοι φίλοι! »

Από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας ταξίδεψαν… μέσω της γαλλικής γλώσσας… στην Ιταλία! Συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο « Ελλάδα και Ιταλία… νέοι φίλοι! », μαζί με συνομήλικούς τους από ένα ιταλικό σχολείο.

Το πρόγραμμα είχε ως στόχο την επικοινωνία των παιδιών στα γαλλικά – τη γλώσσα που μαθαίνουν ως δεύτερη ξένη γλώσσα – μέσα από πραγματικές, αυθεντικές δραστηριότητες. Έγραψαν γράμματα για να συστηθούν στους νέους τους φίλους και να μιλήσουν για τα χριστουγεννιάτικα έθιμά τους. Αντάλλαξαν και χριστουγεννιάτικες κάρτες που δημιούργησαν οι ίδιοι.

Στη συνέχεια, έστειλαν καινούργια γράμματα στα οποία ευχαρίστησαν για τα γράμματα των φίλων τους από την Ιταλία, περιέγραψαν τον εαυτό τους και μίλησαν για τα έθιμα του Πάσχα στη χώρα τους. Έφτιαξαν και πασχαλινές κάρτες.

Φυσικά, διάβασαν με προσοχή όσα έλαβαν από την Ιταλία, παρόλο που τα γράμματα ήταν γραμμένα καλλιγραφικά και ήταν αρκετά δύσκολο!

Οι μαθητές ευχαρίστησαν τους φίλους τους στα γαλλικά μέσα από βίντεο: εδώ

Παράλληλα, για τα Χριστούγεννα έπαιξαν διαδικτυακά γλωσσικά παιχνίδια στο ειδικά σχεδιασμένο ψηφιακό περιβάλλον (TwinSpace).

                       

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό:
• Τα παιδιά έγραψαν και μίλησαν γαλλικά με πραγματικό σκοπό και ενθουσιασμό
Ανακάλυψαν στοιχεία από μια άλλη κουλτούρα
Δούλεψαν με δημιουργικότητα και υπευθυνότητα
Ένιωσαν περήφανα για το έργο τους και τη δυνατότητά τους να επικοινωνούν σε άλλη γλώσσα

Το eTwinning έργο μάς έδειξε πως ακόμη και σε τόσο μικρή ηλικία μπορούμε να δημιουργούμε και να επικοινωνούμε με παιδιά από άλλες χώρες, με άξονα τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την ανοιχτή καρδιά.

Μπράβο σε όλα τα παιδιά για την εξαιρετική δουλειά και την πολύτιμη εμπειρία που απέκτησαν και μοιράστηκαν μαζί με το σχολείο τους παρουσιάζοντας τις εργασίες τους σ’ έναν πίνακα την ημέρα της γιορτής της λήξης της σχολικής χρονιάς!

Τέλος, ετοίμασε η καθηγήτρια των γαλλικών ένα βίντεο για να παρουσιάσει τις εργασίες στο ευρύτερο κοινό, το οποίο προβλήθηκε επίσης την ημέρα της λήξης της σχολικής χρονιάς.

Για να δείτε το βίντεο, πατήστε εδώ!

Ταξιδιάρικες λέξεις: ένα ευρωπαϊκό ταξίδι στη γλώσσα και τη συνεργασία

Φέτος, οι μαθητές της Ε΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό σε ένα ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο « Ταξιδιάρικες λέξεις: ένα Ευρωπαϊκό αλφαβητάρι ». Σε συνεργασία με σχολεία από τη Θεσσαλονίκη, τη Μεσσηνία, την Ισπανία και την Ιταλία, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαλλική γλώσσα μέσα από μια σειρά δημιουργικών δραστηριοτήτων.


Πρότειναν βασικές —γνωστές ή διαφανείς— λέξεις για το κοινό αλφαβητάρι. Έπειτα  συνεργατικά όλα τα σχολεία διάλεξαν τις λέξεις που ήθελαν να κρατήσουν, τις εικονογράφησαν με φαντασία, ψήφισαν την αγαπημένη τους, ηχογράφησαν την προφορά. Έτσι δημιουργήθηκαν ένα ψηφιακό βιβλίο και μια αφίσα-λογότυπο του προγράμματος. Χάρη σ’ αυτό το αλφαβητάρι παρουσιάστηκε με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο η ξεχωριστή προφορά της γαλλικής γλώσσας.

Επίσης δημιούργησαν ένα ψηφιακό δελτίο ταυτότητας απαντώντας και στην ερώτηση «  Ποια είναι η αγαπημένη σου λέξη στα γαλλικά; » με το αβατάρ τους. Αντάλλαξαν αργότερα μηνύματα με μαθητές από τα άλλα σχολεία στο ψηφιακό τοίχο όπου είχαν αναρτηθεί όλα τα δελτία αφού είχαμε μάθει για τη Netiquette, δηλαδή τη σωστή συμπεριφορά στο διαδίκτυο.

Τα δελτία ταυτότητας με τα αβατάρ στο ψηφιακό τοίχο  

Απάντηση στο ερωτηματολόγιο για τη Netiquette

Στο σχολείο μας, οι μαθητές συμμετείχαν και σε δύο διαδικτυακές συναντήσεις: στην πρώτη διάβασαν συνεργατικά ποιήματα (το 1ο με τα παιδιά της τάξης και το άλλο με τους εταίρους), ενώ στη δεύτερη συζήτησαν με ερωτήσεις και απαντήσεις στα γαλλικά.

– Μπορείτε να ξεφυλλίσετε το ψηφιακό μας αλφαβητάρι εδώ: 

https://www.storyjumper.com/book/read/179293991/67afafc4a6947#:~:text=storyj.mp/ac7dbjugyhx3

🔒 Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με ασφάλεια, μέσα από την προστατευμένη πλατφόρμα TwinSpace, με πρόσβαση μόνο στα συμμετέχοντα σχολεία.

Εκτός από την αρχική αξιολόγηση, όπου τα παιδιά εκτίμησαν το έργο στο οποίο θα συμμετείχαν, και την τελική, όπου μοιράστηκαν τις προτιμήσεις τους για τις δραστηριότητες και αν θα ήθελαν να ξανασυμμετάσχουν σε παρόμοιο πρόγραμμα, μια σημαντική δραστηριότητα ήταν η ενδιάμεση αξιολόγηση. Σε αυτήν, οι μαθητές συμμετείχαν σε ηχογραφήσεις συνεντεύξεων με παιδιά από άλλα ελληνικά σχολεία, ανταλλάσσοντας ερωτήσεις/απαντήσεις, γεγονός που ενίσχυσε τη γλωσσική τους προφορική επικοινωνία και συνεργασία.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλη χαρά και υπερηφάνεια για τη δημιουργία του αβατάρ τους, το αλφαβητάρι, τις συνεργασίες και τις ψηφιακές συναντήσεις. Τέλος, η προσπάθεια αυτή παρουσιάστηκε στο τέλος της χρονιάς, στην τελετή λήξης όπου προβλήθηκε ένα βίντεο που είχε ετοιμάσει η καθηγήτρια των Γαλλικών. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον διευθυντή του σχολείου για τη στήριξή του στην υλοποίηση ολόκληρου του προγράμματος και την κυρία Όλγα Κωνσταντουλάκη για τη σημαντική βοήθειά της στην ετοιμασία των ζωγραφιών των παιδιών για το αλφαβητάρι.

Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην παρουσίαση εδώ!

Ευχόμαστε ένα ξεκούραστο και όμορφο καλοκαίρι σ’ όλα τα παιδιά και το προσωπικό του σχολείου! Τα λέμε του χρόνου!